Al sinds 1890 is de firma en familie Fontijn een begrip in Amsterdam en omstreken. Fontijn gaat met zijn tijd mee en levert al lang niet alleen meer vlees, maar ook de beste vleesvervangers, kazen en brood. Zes dagen per week kun je alles bestellen via de app. Hiernaast zie je hoe het logo was. Het doel was om Fontijn klaar te maken voor de toekomst en hebben hen een welverdiende upgrade gegeven.
Aankleding is uitstraling
De manier waarop je bedrijf eruit ziet, zegt veel over jou en je bedrijf. Het is belangrijk om de uitstraling van het pand, bedrijfswagens en communicatiemiddelen consistent en professioneel te houden. Dit geeft niet alleen een positieve eerste indruk aan klanten en potentiële klanten, maar het versterkt ook de merkidentiteit.
MORE THAN MEAT..
Een veelzeggende slogan die past bij de missie en visie van Fontijn op de toekomst is gekozen. Het gevoel van het logo hebben we geëerbiedigd, waardoor de bodem nog steeds groen is van gras! Om de band met Amsterdam en omstreken te benadrukken, hebben we ervoor gekozen om het beroemde ‘Amsterdammertje’ als eyecatcher van het logo te gebruiken.
Een groot event als introductie
Op de Horecava 2023 heeft Fontijn haar nieuwe gezicht aan de buitenwereld getoond. Wij hebben de stand en alle aankleding zorgvuldig gekozen, ontworpen en geproduceerd. Het was erg leuk om in gesprek te gaan met de bezoekers van de stand en hen te vertellen over de missie en visie van Fontijn en waarom deze upgrade van het merk hierin belangrijk was.
6 stappen voor deze refresh:
- Gesprekken gevoerd met medewerkers uit alle lagen van het bedrijf.
- Een briefing geschreven met de uitkomsten en deze voorgelegd aan de opdrachtgever.
- Op basis van de briefing hebben we onze ideeën uitgewerkt in samenwerking met aanpakkers van Quantes.
- Een presentatie gegeven aan de opdrachtgever.
- De presentatie getoetst bij de medewerkers die we in stap 1 hebben gesproken.
- Het doorvoeren van de veranderingen in de hele organisatie en in alle middelen.