
12 april was het zover! Na lang geheim houden; de lancering van HET nieuwe geluid in de accountancy en advies branche; Newtone
Newtone is een krachtenbundeling van PKF Wallast, HLB Witlox van den Boomen en Koenen en Co. Lokale bedrijven met erg veel kennis in huis. Met elkaar worden zij een echte krachtpatser! Met deze samenvoeging heeft Newtone 1300 medewerkers en maar liefst 13 vestigingen.
Quantes is gevraagd om alle klanten, leveranciers en alle 1100 medewerkers te teasen en te informeren over de nieuwe naam. Daarnaast mochten wij ook meedenken over het benaderen van nieuwe medewerkers.

Hoe hebben wij dit aangepakt?
De opdracht hebben we in 3 delen gesplitst:
- Hoe informeren wij de medewerkers?
- Hoe pakken we het informeren van de bestaande klanten en leveranciers aan?
- Hoe bereiken we potentiële nieuwe medewerkers?
In een gesprek met het projectteam van Newtone hebben wij alle benodigde informatie uitgevraagd, van doelen tot de nieuwe brandguide. We hadden 6 weken om alles klaar te krijgen, dat klinkt lang, maar er moest heel veel gebeuren!
Op basis van deze informatie hebben we met ‘’het Newtone team’’ van Quantes een creatieve sessie gehouden, hier kwamen erg toffe ideeën uit. Dit hebben wij gepresenteerd en met elkaar besloten wat haalbaar is en wat niet.

Medewerkers campagne
We trapten af met een inspirerende medewerkers campagne, want wie NewTone wil zijn, begint bij zijn mensen. Medewerkers ontvingen een welkomstkaart in de vorm van een grote “N”. Deze kaart was niet zomaar een uitnodiging, maar de eerste stap op de route die we samen willen bewandelen.
Een van de speerpunten in onze campagne was een verrassend 3D-effect. We deelden anaglief brillen uit waarmee medewerkers naar speciaal ontworpen roll-up banners konden kijken. Op het eerste gezicht stonden daar slechts cijfers, maar met de bril op kwam een ander beeld naar voren. Het was de perfecte manier om onze kernboodschap kracht bij te zetten: “NewTone ziet eerst de mens en daarna de cijfers.” Hiermee onderstrepen we dat bij ons de mens altijd centraal staat, ongeacht de cijfers en statistieken.
Klanten en Leveranciers campagne
Voor de NewTone klanten en leveranciers openden we de deuren naar NewTone via een exclusieve sneak preview op een speciaal ontwikkelde landingspagina. Hierop konden ze alvast een kijkje nemen in de wereld van NewTone, met inspirerende plaatjes en een filmpje dat de identiteit en missie prachtig in beeld brengt. Deze digitale omgeving bood iedereen een eerste indruk van het merk, en diende als opmaat voor verdere samenwerking. De digitale mailing, zorgvuldig verzorgd door ons eigen team, zorgde ervoor dat deze preview iedereen op een persoonlijke en professionele manier bereikte.

Studenten campagne:
De Toekomst van NewTone
Onze campagne ging verder dan huidige medewerkers: we richtten ons ook op studenten, onze toekomstige collega’s. Wat is een betere manier om ze kennis te laten maken met NewTone dan met opvallende campus merchandise? Van festicaps en broodtrommels tot ovenwanten.
Door deze promotie-items werden studenten niet alleen geïnformeerd over NewTone, maar namen ze ook een stukje van het merk mee in hun dagelijks leven.
Onboarding bij NewTone!
Een warm welkom is voor ons essentieel. Daarom ontvingen nieuwe medewerkers een onboarding mailing met een smakelijke verrassing: een heerlijk NewTone chocolaatje. Met deze mailing wilden we niet alleen informeren, maar ook direct laten voelen dat ze bij NewTone in een betrokken, mensgerichte werkomgeving terechtkomen.

UpCycling: Een Duurzaam Begin met een Verhaal
NewTone is ontstaan uit een samensmelting van verschillende accountancy bedrijven, elk met hun eigen materialen zoals briefpapier, enveloppen, banners en vlaggen. In plaats van deze middelen zomaar te vervangen, hebben we ervoor gekozen om ze een tweede leven te geven binnen ons nieuwe merk.
Zo hebben we het oude briefpapier verwerkt als het binnenwerk van onze NewTone-notitieboekjes. Elk notitieboekje heeft een fris NewTone-omslag, maar vertelt binnenin het verhaal van waar we vandaan komen. Daarnaast hebben we oude vlaggen, doeken en roll-up banners omgetoverd tot stijlvolle tassen en etuis, compleet met een stoer NewTone-label.

Creativiteit van Idee tot Productie
Alles wat we creëerden, was tot in detail afgestemd op de boodschap die we wilden overbrengen: een merk dat menselijkheid en innovatie samenbrengt.