Intern beginnen is…
SThree!

Weleens een succesvolle rebranding meegemaakt?
Dan zul je weten: Intern beginnen is extern winnen.
Zo ook bij SThree.

Ontdek de case

Bij de introductie van de rebranding van SThree stond intern centraal. Met 3500 medewerkers en een jaarlijkse omzet van 1,5 miljard euro is SThree een grote, wereldwijde speler op recruitment gebied. Samen met SThree zorgden we voor een succesvolle rebranding. Met vanaf dag 1 enorm veel enthousiasme binnen de organisatie!

Een succesvolle rebranding
begint met enthousiasme

Veel mensen zijn bang voor verandering. Dat geeft wat extra uitdaging bij de introductie van een rebranding. Bij SThree is er meer kleur en dynamiek aan de uitstraling toegevoegd. Ook wordt er, anders dan voorheen, met slogans en beelden gewerkt in marketinguitingen. Met ‘expertise ontwikkelen’ en ‘vooruitgang stimuleren’ als doel, is het belangrijk dat een dynamisch en energiek team enthousiast werkt aan toekomstige successen. En dan is het belangrijk om te durven veranderen. Met elkaar.

5 tips voor een succesvolle rebranding

  1. Teasers om de mensen mee te nemen in wat komen gaat.
  2. Doorvoeren van de branding in bestaande uitingen.
  3. Aankleding van het kantoor in de nieuwe stijl.
  4. Feest ter introductie van de rebranding. Samen successen vieren.
  5. Enthousiasmeren door actief aan de slag te gaan met nieuwe uitingen.

Het hoofdkantoor van SThree zit in de UK. Toch mocht Nederland aftrappen met de rebranding.
Alle landen keken mee waardoor al de eerste druk op de marketingafdeling ontstond.

Teaser

De teaser is gecombineerd met de uitnodiging voor Rebrandingsday, het feest rondom de rebranding. Een lamellenkaart met een beeld in de nieuwe stijl dat verandert als je trekt aan het uiteinde van de kaart. En op de achterkant de special invite. “Celebrating every milestone in the most memorable way is what we do!”

Doorvoeren

Als je niet uitkijkt, vind je jaren na een rebranding nog items met de oude branding terug. Je kunt er bewust voor kiezen om niets weg te gooien maar het kan ten koste gaan van de kracht van de marketing. Van briefpapier kan je notitieblokken maken en items als doeken en banners kun je een nieuw leven geven, verwerkt in verschillende merchandise items als tassen. Vraag ons gerust voor advies.

Vraag inspiratie

Aankleding

SThree is een House of Brands van recruitment merken. Met haar merken biedt ze een unieke combinatie van specialistische recruitment-kennis en een wereldwijd netwerk. Dat wil zeggen dat in één kantoor meerdere merken zitten. Belangrijk is dat zowel SThree als haar merken terugkomen in het kantoor. Wij hebben gezorgd voor de ideeën en montage van de bestickering van het kantoor. Ook met specials zoals de slogan in neon verlichting hebben we de sfeer gemaakt.

Feest

Met de zelfbedachte ‘Rebranding Day’ heeft SThree alle mensen naar kantoor gehaald. Wij hebben de aankleding gedaan. Items als een loper voor de deur, heliumballonnen en een blokkentoren met de belangrijke slogans in de zaal zorgden ervoor dat de sfeer er goed in zat. Samen met de al aanwezige bestickering en het neon logo als verlichting. Een sterke presentatie, een borrel maakten het af. Met daarbij natuurlijk de goodie totebag die wij hebben gemaakt en samengesteld. Hierin zaten dingen als de Spotify playlist samengesteld door de mensen zelf, met een QR code op een kaart, een gebrande Dextro reep en sokken met eigen SThree ontwerp. Een groot succes!

Enthousiasmeren

Het begint bij het enthousiast maken van de mensen. Maar het enthousiast houden is minimaal net zo belangrijk. Met SThree zorgen we ervoor dat ieder touchpoint benut wordt. Verschillende themapakketten voor Pasen, zomer, nieuwjaar, Koningsdag etc. en maatwerk merchandise worden nu het hele jaar door ingezet. Zo hebben we bijvoorbeeld een lego House of Brands op maat gemaakt als goodie. Nieuwe marketing items dragen bij aan een positieve associatie bij de nieuwe branding.

Kortom, samen met de marketing van SThree Nederland hebben we voor een succesvolle introductie van de rebranding gezorgd. Met niet alleen bestickering van het kantoor maar ook de aankleding van het feest, de goodiebags en vernieuwende merchandise.

Werken aan jouw rebranding?

Willem-Bas van Quantes

willembas@quantes.nl
06 23402482